Get Adobe Flash player

Webber: "A Ferrarinál nem a pilótákkal van baj."

Mark Webber szerint a bajnoki reményekkel kezdő, ám a nyári szünet alatt csak a harmadik helyen álló Ferrari a szezon első felének legnagyobb csalódása. Az ausztrál úgy érzi, a pilóták mindent megtesznek a sikerért, a háttérben viszont valami nincs rendben. Tavaly mindenkit megleptek felzárkózásukkal, a szakértők pedig nem győzték dicsérni őket, 12 hónappal később azonban minden a visszájára fordult: a Ferrari bajnoki reményekkel indult neki az évnek, eddig azonban egy futamgyőzelmet sem szerzett, az olasz sajtó pedig már kongatja a vészharangot. A vörösöktől a korábbi Red Bull-pilóta, Mark Webber is többet várt.

„Próbálják csökkenteni a Mercedesszel szembeni lemaradásukat, de még mindig nem tudtak közelebb kerülni” – nyilatkozta a háromszoros bajnoki bronzérmes az Auto Bildnek. „Itt-ott voltak jó versenyeik, de a Mercedes továbbra is verhetetlennek tűnik, sőt most már a Red Bull is a Ferrari elé került” – tette hozzá az ausztrál sportember, aki egykori csapattársát, Sebastian Vettelt és annak jelenlegi márkatársát, Kimi Räikkönent nem szeretné okolni a gyengélkedésért.

 

„Sebastian és Kimi mindent megtesznek, amit tudnak, ez egészen biztos. Amikor csak tudják, megvédik a csapatot a nyilvánosság előtt, legbelül azonban ők is tudják, ennél többre lenne szükség. Eléggé bosszantó lehet a pilóták számára, hogy hétről hétre kihozzák a maximumot az autójukból, ám ez nem elég semmire a büntetések és a taktikai hibák miatt” – fogalmazott.

Webber hiszi, a négyszeres világbajnok egy nap elhozhatja az áttörést a Ferrarinak, ehhez viszont megfelelő szakemberekre is szükség lesz. „Nincs kétségem afelől, hogy Sebastian előrelendítheti a csapatot. Ehhez azonban a megfelelő szakemberekre lenne szükség, és nem biztos, hogy ezek jelenleg megvannak a Ferrarinál. A csapat állandó nyomás alatt van a média miatt: folyamatosan hozniuk kell az eredményeket. Ez Sebastiant is frusztrálhatja, de a tapasztalata a segítségére lehet.”

 

 

 

Ne feledd: holnap érkezik az F1 2016!

Véget ér a nagy várakozás, végre megjelenik a legújabb F1-es játék - több forradalmi újítással. Az alábbi videót egy olyan szerencsés készítette, aki már kipróbálhatta a Codamasters új alkotását.
 
 
 

A német szaklap szerint ilyen lehet a 2017-es Ferrari

Miután a Ferrari új légterelővel tesztelte a Pirelli jövő évre tervezett abroncsait, a német Auto Motor und Sport szaklap teret engedett az angol Sean Bull tervezőnek, aki megrajzolta, hogyan nézhetnek ki a 2017-es F1-es autók. Hogy Bull mennyire elengedte a fantáziáját, jól mutatja, hogy a Ferrarira a 44-es rajtszámot tette. Lewis Hamiltonét.

 

 

A 2017-es Forma-1-es szabályok Sebastian Vettelnek kedveznek majd?

A 2017-es Forma-1-es szabályváltoztatások teljesen felboríthatják az erősorrendet a csapatok között. Legalábbis a korábbi versenyző, aki ma már a Sky Sports Forma-1-es szakértője, Anthony Davidson így gondolja.A jövő évi szabályok elméletben egy szebb és gyorsabb Forma-1-es jövőképpel kecsegtetnek, azonban a gyakorlatban erősen kérdéses, hogy mindez megvalósul-e. Sokan úgy gondolják, hogy nem feltétlenül az optimális technikai környezetet teremtik meg a száguldó cirkuszban.

 

A korábbi versenyző, aki ma hosszútávú megmérettetéseken vesz részt a TV-s szakértői munkája mellett, úgy gondolja a szabálymódosítások megváltoztathatják a Forma-1-es erősorrendet.

“Úgy gondolom, új sorrendnek lehetünk majd szemtanúi, hiszen a jövő évi autók teljesen mások. Jövőre olyan, mintha nagy Forma-3-as autókat látnánk. Szerintem a versenyzők között is nagy lesz a kavarodás, akik most jól teljesítenek vagy akik nem – a dolgok a fejük tetejére állhatnak. Annyira más lesz vezetni, hogy az autó más képességeket igényel majd a versenyzőktől.” – mondta Anythony Davidson a Sky Sports F1 oldalán.

“Vegyük Sergio Perezt; arról ismert, hogy óvatosan bánik a gumikkal, és nagyszerűen életben tartja az abroncsait egy hosszú csúszós etap alatt is. Jövőre ennek kisebb jelentősége lehet, és valószínűleg a versenyzők annyira nyomhatják majd az egész verseny alatt, amennyire csak akarják, így tehát nem kell majd a gumikopással foglalkozni vagy az autó mozgását szem előtt tartani. Az erő jobban korlátozza majd őket, mint a tapadás. Az egész sport a feje tetejére állhat.”

“De példaként megnézhetjük Sebastian Vettelt is, aki 2011-ben csúcsformában versenyzett, hiszen már azelőtt elvette a lábát, mielőtt a kanyar csúcspontjához ért. Most szélesebb hátsó abroncsok lesznek több leszorítóerővel, és ez extra tapadást biztosít. Egy olyan versenyző, mint a négyszeres bajnok, ennek köszönhetően még több időt találhat a pályán, mint jelenleg.”

 

 

 

 

Vettel és Hamilton 2017-es F1-es koncepciója

 
 
 
A Tim Holmes Design egy újabb szenzációs F1-es koncepcióval állt elő, melynek középpontjába a már Halóval felszerelt 2017-es Ferrari és Mercedes állt, rajtuk a széles abroncsokkal.
 
2017-től egy új korszak köszönt be a Forma-1-ben, hiszen a motor után az aerodinamikát is lecserélik a csapatok, valamint a gumik sem maradnak érintetlenül.Ez nagyon nagy lehetőséget ad az istállóknak a felzárkózásra a Mercedesre, miközben a motorfejlesztés sem lesz korlátozva. Egyelőre egy hivatalos koncepciórajz sem jelent meg az új autókról, de a Tim Holmes Design gondoskodott arról, hogy legyen némi elképzelésünk a dologról.
 
A képeken a négyszeres és a háromszoros világbajnok versenyző jövő évi koncepciója látható, rajta a szélesebb gumikkal és a Halo biztonságtechnikai rendszerrel, aminek a bevezetése továbbra sem hivatalos.
 
Elnézvén a képeket, és a koncepciót, a többség valószínűleg azonnal igent mondana a drasztikus átalakításokra. Kérdés, mennyiben fog eltérni a valóság ettől. Egy biztos, 2017-ben valami egészen mást fogunk kapni, mint eddig.
 

 

A Ferrari és Vettel már tárgyal egymással: plusz 3 évre hosszabbíthat

A legfrissebb hírek szerint a Ferrari és Sebastian Vettel megkezdte a tárgyalásokat egymással a hosszabbításról, mely plusz 3 esztendőre szólhat.A négyszeres világbajnok 2015-ben csatlakozott a Ferrarihoz, és írt alá 3 esztendőre az olaszokhoz. A kontraktus a következő szezon végén fog lejárni, de Vettel már egy ideje eldöntötte, hogy hosszabbítani akar, és minél hamarabb. Korábban Fernando Alonso esetében láthattunk hasonlót Maranellóban, ám végül a spanyol világbajnok nem töltötte ki a szerződését és idő előtt távozott.Seb nem foglalkozik ezzel és hisz abban, hogy bajnok lesz a Ferrarival. A La Gazzetta dello Sport információi szerint az olasz vezetőség és a német rekorder megkezdték a tárgyalásokat az új 3 évre szóló szerződésről, ami így 2020-ig szólna.A Ferrari eddig rendre csak dicsérte a pilótáját, így nem kérdés, hogy meg fognak állapodni egymással. Lehetséges, hogy az Olasz Nagydíjon jelentik be a hosszabbítást, akárcsak Kimi Räikkönen esetében.A finn „Jégember” a szokásos plusz 1 esztendős kontraktusát kaphatja meg, miután már idős. Évekkel ezelőtt Mark Webberrel csinálta ugyanezt a Red Bull, hogy csak 1 éveket hosszabbítottak az ausztrállal, monitorozván a teljesítményét.

 

 

Ma 9 éve, hogy Raikkönen megnyerte a Francia Nagydíjat a Ferrarival

Közel 10 esztendővel ezelőtt ezen a bizonyos napon Kimi Räikkönen lett a győztese a Francia Nagydíjnak Magyn-Cours-ban a Ferrarival.Ez volt a Forma-1 történetének 776. nagydíja, amit a franciaországi Magny-Cours-ban rendeztek meg 2007. július 1-én száraz körülmények között.

Az időmérő edzésen Felipe Massa volt a leggyorsabb a Ferrarival. A brazil minimális különbséggel (0.070) végzett Lewis Hamilton és a McLaren előtt, majd jött a „Jégember” több mint 2 tizedmásodperces hátránnyal, közvetlen Robert Kubica (BMW) és Giancaro Fisichella (Renault) előtt.

A TOP-10 sorrendje az időmérő edzés leintésekor: Massa, Hamilton, Räikkönen, Kubica, Fisichella, Kovalainen, Heidfeld, Trulli, Rosberg, Alonso.

A 70 körös verseny végül Räikkönen győzelmével ért véget, aki 2,4 másodperccel előzte meg a célvonalon Massát. A dobogó harmadik fokát Hamilton szerezte meg, akinek a hátránya már több mint 32 szekundum volt.

A pontszerzők sorrendje: Räikkönen, Massa, Hamilton, Kubica, Heidfeld, Fisichella, Alonso, Button, Rosberg, R. Schumacher.

Érdekességek:

ez volt Massa 7. rajtelsősége

ez volt a Ferrari 119. rajtelsősége

ez volt Räikkönen 11. győzelme

ez volt Räikkönen 40. dobogója

ez volt a Ferrari 196. győzelme

ez volt a Ferrari 200. leggyorsabb köre a versenyeken

ez volt a Mercedes 170. dobogója motorgyártóként

 

 

 

Ma 15 éve annak hogy Schumacher megszerezte 50. győzelmt a Forma-1-ben

Érdekes hétvége volt ez akkor Franciaországban, mivel Ralf Schumacher pályafutása első rajtelsőségének örülhetett, addig a testvére, Michael az 50. győzelmét szerezte meg a Forma-1-ben.Ez volt a Forma-1 történetének 673. nagydíja, amit 2001. július 1-én rendeztek meg a franciaországi Magny-Cours-ban, a 4,2 kilométeres versenypályán.

Az időmérő edzésen Ralf Schumacher végzett az élen, élete első pole-ját ünnepelvén. A Williams versenyzője egészen minimális különbséggel (0.010) végzett a bátyja előtt, akit David Coulthard követett a sorban a McLaren-Mercedesszel, majd jött Mika Häkkinen a másik wokingi versenygéppel.

Az időmérő edzésen a következőképpen nézett ki a TOP-10 sorrendje: R. Schumacher, M. Schumacher, Coulthard, Häkkinen, Trulli, Montoya, Frentzen, Barrichello, Heidfeld, Villeneuve.

Vasárnap a verseny rögtön egy nagy meglepetéssel kezdődött, hiszen Häkkinen a sebességváltó problémája miatt még csak rajthoz sem tudott állni a McLarennel.

A 72 körös versenyt végül M. Schumacher nyerte meg a testvére előtt, aki több mint 10 másodpercet kapott. A harmadik helyre Barrichello ért oda Coulthard, Trulli és a szintén még pontszerző Heidfeld előtt.

A TOP-10 sorrendje: M. Schumacher, R. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Trulli, Heidfeld, Räikkönen, Frentzen, Panis, Burti.

Érdekességek:

ez volt R. Schumacher első rajtelsősége

ez volt a Williams 109. rajtelsősége

ez volt a BMW 16. rajtelsősége motorgyártóként

ez volt M. Schumacher 50. győzelme

ez volt a Ferrari 141. győzelme

ez volt a Williams 400. nagydíja

 

 

 

 

 


Kereső
Belépés
Szavazás
Nincs szavazás feltöltve
0.011 mp