Get Adobe Flash player

Webber: Vettel nyeri az Ausztrál Nagydíjat

Mark Webber úgy érzi, korábbi csapattársa lesz a befutó Melbourne-ben, és ennek több oka is van.

A Ferrari által elért köridők gondoskodtak arról, hogy sokan nagy reményeket fűzzenek a csapathoz. Az SF70-H jó alapnak bizonyulhat, és a vártnál erősebben teljesíthet, de ezt élesben, a nagydíjhétvégéken kell bebizonyítani.

„A Ferrari nagyon jó volt abban, hogy üres lelátók előtt teljesítsen a szezon előtti időszakban”- mondta Webber a Daily Mailnek. „Majd elkezdődik a szezon, az olasz befolyás érvényesül, pánikba esnek, ostoba dolgokat csinálnak.”

Webber, aki jelenleg a Channel 4-nak dolgozik a futamok alatt, Vettelt tartja a legesélyesebbnek Melbourne-ben. „Szerintem Vettel fog nyerni”- mondta. „Lewis kényelmesebben érezte magát az autójában az előző szezonok alkalmával, mint most. Korábban a Mercedes jobban dominált ilyenkor. A Ferrarinak remekül sikerült a szezon előtti szakasz, és előrébb vannak, mint amire számítottunk. A Red Bull is ott van, nagyon szoros lesz. Ez a három topcsapat meglehetősen hasonló szinten lesz”- foglalta össze.

Korábbi csapatát sem írja le, ahol erős párossal rendelkeznek. „Verstappen a sötét ló. Korához képest fenomenális. Megvan benne az a minden áron nyerni akarás, az arrogancia. Olyan, mintha lassított felvételen át látná a dolgokat és van ideje reagálni. Remek látni mindezt.”

„A Renault motorján múlik minden; azon, hogy bírja a szezont a Red Bullban. Ez az egyetlen, ami miatt aggódok velük kapcsolatban, és nehezen választok a Ferrari és a Mercedes között. Lenyűgöző lesz”- értékelte Webber.

 

 

A 2017-es F1-es futamok kezdési időpontjai

Másfél hét, és hivatalosan is kezdetét veszi a 2017-es Forma-1-es szezon: megmutatjuk, hogy melyik nagydíj mikor kezdődik Ausztráliától Malajziáig, Monacótól Magyarországig.
 
 

Március 26-án véget ér a négy hónapos várakozás, és az Ausztrál Nagydíjjal beindul a nagyüzem, a Forma-1 2017-es évada. A tavalyi versenynaptárhoz képest idén annyi az eltérés, hogy a Német Nagydíj kiesett a pikszisből, a Bahreini és Kínai Nagydíj helyet cserélt egymással, valamint az Azerbajdzsáni Nagydíjat végre olyan időpontban rendezik, amikor nem ütközik a Le Mans-i 24 órással. A Magyar Nagydíjra július végén, 28. és 30. között kerül sor, melyet a jól megszokott nyári szünet követ majd.

 

A 2017-es F1-es futamok kezdési időpontjai helyi, és közép-európai (magyar) idő szerint:

Dátum Futam Helyi idő Közép-európai idő 
Március 26. Ausztrál Nagydíj 16:00 7:00
Április 9. Kínai Nagydíj 14:00 8:00
Április 16. Bahreini Nagydíj 18:00 17:00
Április 30. Orosz Nagydíj 15:00 14:00
Május 14. Spanyol Nagydíj 14:00 14:00
Május 28. Monacói Nagydíj 14:00 14:00
Június 11. Kanadai Nagydíj 14:00 19:00
Június 25. Azeri Nagydíj 17:00 15:00
Július 9. Osztrák Nagydíj 14:00 14:00
Július 16. Brit Nagydíj 14:00 14:00
Július 30. Magyar Nagydíj 14:00 14:00
Augusztus 27. Belga Nagydíj 14:00 14:00
Szeptember 3. Olasz Nagydíj 14:00 14:00
Szeptember 17. Szingapúri Nagydíj 20:00 14:00
Október 1. Malajziai Nagydíj 15:00 9:00
Október 8. Japán Nagydíj 14:00 7:00
Október 22. USA Nagydíj 14:00 20:00
Október 29. Mexikói Nagydíj 13:00 19:00
November 12. Brazil Nagydíj 14:00 18:00
November 26. Abu Dhabi Nagydíj 17:00 14:00

 

A Ferrari nem a Mercedest, hanem a Red Bullt figyelte

Sergio Marchionne elárulta, mi volt az a két cél, amit kitűztek maguk elé a barcelonai F1-es tesztekre - ő és Sebastian Vettel is úgy látja, hogy továbbra is a Mercedes a legjobb.

Nagyszerű teljesítményt nyújtott a két barcelonai teszthét során a Ferrari, a maranellóiak új autója gyorsnak, megbízhatónak és kretívnak tűnt, sokak szerint hosszú idő után ez lehet a legjobb Ferrari - persze hogy ez mire lesz elég, az más kérdés. Ugyan télen mindig a Scuderiáról szólnak a hírek és mindig esélyesnek tűnik a csapat, most viszont épphogy nem ők, hanem a közvélemény beszél róluk így - sőt, Sergio Marchionne kifejezetten konzervatív kijelentéseket tesz.

"Két nézőpont szerint dolgoztunk Barcelonában. Az egyik az volt, hogy az autó legyen megbízható, a másik pedig, hogy jöjjünk ki jól a Red Bull-lal való összevetésből. Jelen pillanatban még mindig a Mercedes van legelöl, a McLarennek pedig gyors felépülést kívánok" - foglalta össze az eseményeket a Ferrari elnöke.

 

Ferrari: Jobbulást a McLarennek!

Jobbulást” kívánt az ősi rivális McLarennek a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne.

A szakember a minap egy interjúban beszélt csapatai idei esélyeiről, illetve arról, hogy az előszezoni teszteknek – ahol egyébként meggyőzően szerepelt a Ferrari – két fő céllal vágtak neki. 

Bár a maranellóiak számára kétségkívül a világbajnoki cím a legfontosabb, Marchionne szerint a Mercedes még mindig előnyt élvez a mezőny többi tagjával szemben.

„Két céllal vágtunk neki a barcelonai teszteknek. Először is, hogy bizonyos mértékig a konkurenciái legyünk a Red Bullnak. Másrészt pedig, hogy megbízható autónk legyen” – mondta a szakember. „Szerintem a Mercedes még mindig az élen van.”

A Ferrari elnöke említést tett a téli teszteken újra küszködő McLarenről is.

„A McLaren? Jobbulást kívánok nekik!”

Marchionne kifejtette, biztos benne, hogy a rajongók élvezni fogják majd a Forma-1-es versenyeket idén, hiszen a versenyzők végre „megdolgoznak a pénzükért”.

„Érdekes idény vár ránk. Az autók sokkal gyorsabbak lesznek, a versenyzőknek pedig meg kell dolgozniuk a pénzükért. Azt hiszem, úgy szállnak majd ki az autókból, hogy alaposan megizzadtak!”

A Ferrari utoljára Kimi Räikkönen révén szerzett világbajnoki címet az F1-ben, az elnök pedig azt reméli, hamarosan újra régi fényében tündökölhet a csapat.

„9 éve nem értünk el sikereket. Ez véget fog érni. Újra verhetetlennek kell lennünk – mint a Schumacher-érában.”

 

Úton a Ferrari első nagy fejlesztési csomagja.

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is dörzsölheti a tenyerét, mert a Ferrari egy rendkívül erős alappal állt elő 2017-re, és ha az első nagy fejlesztési csomag is ilyen sikeres lesz, akkor valóban van okunk a bizakodásra.

A Ferraritól már megszokhattuk, hogy a téli teszteken sok kilométert tesz meg, és gyorsnak tűnik. Ez azonban sokszor csalóka, mivel nem tudjuk, hogy milyen programokon van a mezőny, és az autók mekkora terheléssel vannak kint a pályán.

 

Az SF70H azonban minden szakértőt és még a riválisokat is meggyőzte arról, hogy nagyon figyelni kell rá. Az autó a legtöbb esetben még a Mercedesnél is stabilabb, magabiztosabb volt, miközben rendkívül konstans időket lehetett vele menni.

A másik fontos visszajelzés, hogy Räikkönen és Vettel is visszavett a leggyorsabb körein, méghozzá teljesen szándékosan. Hiába lett a Ferrari a leggyorsabb, a finn és a német körében is fontos tizedmásodpercek maradtak bent.

A Mercedes természetesen tisztában van ezzel, és a németek egyelőre nem mentek igazi időmérős szimulációt, így a W08 körül is sok a kérdőjel. Az azonban biztosnak tűnik, hogy az új Ferrari sokkal ígéretesebb, mint a tavalyi verzió.

Az első komoly fejlesztési csomag már úton is van, mely többek között egy új hátsó és első szárnyat, valamint egy átdolgozott oldalkialakítást is tartalmaz, különböző kiegészítő terelőlapokkal. A Ferrari egyelőre nem döntötte el, hogy mikor veti be az új elemeket, mivel szeretnék látni, hogy a jelenlegi verzió mire képes.

Ezek után lehetséges, hogy Melbourne-ben egy hasonló kialakítású SF70H gurul ki a bokszból, mint a második teszten Barcelonában, és csak később vetik be az új fejlesztéseket, fokozatosan. A csapat már egészen a Spanyol Nagydíjig elkészült a fejlesztési terveivel és egyelőre minden úgy történik, mint azt szerették volna, a motor oldalán is.

 

 

Összesített teszteredmények.

Ahogyan az várható volt, csak a második téli tesztsorozat festett képet arról, pontosan mennyit is gyorsultak a 2017-es autók. A 8 tesztnapon összesen 22 versenyző vett részt, s közülük csak azok (Antonio Giovinazzi és Alfonso Celis Jr.) nem a második héten futották meg leggyorsabb körüket, akik autóba sem ültek akkor.

 



Az egyetlen 1:19-en belüli időeredmény Kimi Räikkönen nevéhez fűződik, aki a zárónapon engedte szabadon vörös paripáját, s közelítette meg tizedekre Felipe Massa 1:18,339 másodperces 2008-as idejét, mely a jelenlegi vonalvezetésen valaha futott leggyorsabb kör. A Ferrari kiváló formáját erősíti, hogy a rangsor második helyén Sebastian Vettel végzett. Őket a két Mercedes követi, 0,6 másodperces hátránnyal.

A két hét alatt összesen 9 versenyző tudott 1:20 alatti kört produkálni, a két Ferrari, Mercedes és Red Bull mellett Felipe Massa, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg. futott 19-es időt.

A leglassabb csapatnak a körök alapján a Sauber tűnik – őket még a kényszerből lebutított Honda-motorral köröző McLarenek is megelőzték.

Összesített eredmény a 8 tesztnap legjobb körei alapján
 

  Versenyző Csapat Legjobb köridő Motor Gumi Nap
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:18,634 Ferrari szuperlágy 7.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,024 Ferrari ultralágy 6.
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,310 Mercedes szuperlágy 5.
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,352 Mercedes ultralágy 8.
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:19,420 Mercedes ultralágy 7.
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,438 Renault szuperlágy 8.
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:19,837 Renault ultralágy 8.
8. Nico Hülkenberg Renault 1:19,885 Renault ultralágy 7.
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,900 Renault ultralágy 6.
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:20,116 Mercedes ultralágy 8.
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:20,161 Mercedes szuperlágy 8.
12. Jolyon Palmer Renault 1:20,205 Renault ultralágy 7.
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:20,335 Mercedes lágy 8.
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:20,416 Renault lágy 7.
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:20,504 Ferrari ultralágy 8.
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:21,110 Ferrari ultralágy 7.
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:21,348 Honda ultralágy 8.
18. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:21,389 Honda ultralágy 8.
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:21,670 Ferrari szuperlágy 8.
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:22,347 Ferrari (2016) ultralágy 7.
21. Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 1:22,401 Ferrari (2016) ultralágy 3.
22. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:23,568 Mercedes ultralágy 4.

A teljesített körök tekintetében továbbra is a Mercedes és Valtteri Bottas vitte a prímet. A német csapat két versenyzője közé viszont sikerült beékelődnie Sebastian Vettelnek – nem kis mértékben köszönhetően a keddi 168 körének. Érdekesség, hogy csapattársa, Kimi Räikkönen csak a 8. ezen rangsorban, miközben Marcus Ericsson a nagyok közé keveredve lett 4.

A versenyzők által teljesített körök, kilométerek
 

  Versenyző Kör Km
1. Valtteri Bottas 628 2923
2. Sebastian Vettel 591 2751
3. Lewis Hamilton 468 2179
4. Marcus Ericsson 444 2067
5. Felipe Massa 414 1927
6. Lance Stroll 386 1797
7. Kevin Magnussen 369 1718
8. Kimi Räikkönen 365 1699
9. Esteban Ocon 365 1699
10. Sergio Pérez 349 1625
11. Max Verstappen 347 1615
12. Romain Grosjean 346 1611
13. Daniel Ricciardo 337 1569
14. Nico Hülkenberg 314 1462
15. Carlos Sainz 307 1429
16. Jolyon Palmer 283 1317
17. Danyiil Kvjat 277 1289
18. Stoffel Vandoorne 235 1094
19. Pascal Wehrlein 192 894
20. Fernando Alonso 190 884
21. Antonio Giovinazzi 151 703
22. Alfonso Celis Jr. 71 331

Az istállóknál egyedül a Mercedes jutott 1000 kör fölé a 8 nap során – kifizetődőnek bizonyult tehát, hogy két versenyzőjük minden napot felosztott egymás között. Őket a Ferrari, és az első hét utolsó napjának kihagyása dacára a Williams követi. A leggyengébb tesztidényt a Renault-motoros csapatok és a McLaren zárta – utóbbi gárda mindössze 6,4 versenytávot teljesített, miközben a Mercedes 16,6-et.

A csapatok által teljesített körök, kilométerek
 

  Csapat Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 1096 5102
2. Ferrari 956 4450
3. Willams-Mercedes 800 3724
4. Sauber-Ferrari 787 3663
5. Force India-Mercedes 785 3654
6. Haas-Ferrari 715 3328
7. Red Bull-TAG Heuer 684 3184
8. Renault 597 2779
9. Toro Rosso-Renault 584 2719
10. McLaren-Honda 425 1978

A motorgyártóknál nincs meglepetés. A Mercedes 3500-zal több kilométert futott, mint a szintén három csapattal dolgozó Renault, miközben az új Ferrari-motorba két istállóval is csak 900-zal került kevesebb kilométer, mint a franciák erőforrásába. A Honda a hatodát teljesítette a bajnokcsapat motorja által megtett távnak.

Kiemelendő, hogy a Mercedes kétféle motorral tudta le a 8 tesztnapot (a második verziót csak a gyári csapat használta a második héten), a Ferrari a tervekhez hűen egyetlen hajtóegységet használt, míg a másik két gyártó számos motorcserét hajtott végre műszaki hiba miatt.

A motorok által megtett körök, kilométerek
 

  Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 2610 12 150
2. Renault 1865 8682
3. Ferrari 1671 7779
4. Ferrari (2016) 787 3663
5. Honda 425 1978

 

Raikkönen pazar idővel a teszt leggyorsabbja

Talán a legeseménydúsabb délelőtti programot teljesítette a Formula–1 mezőnye az előszezonbeli tesztek utolsó napján, és nem csupán az összesen négy piros zászló miatt mondjuk ezt, melyek közül kettőt gyors egymásutánban az Alonso alatt – elvileg elektronikai problémák miatt – lerobbanó McLaren, kettőt pedig az előbb a kavicságyba csúszó, majd a pályán leálló Romain Grosjean okozott.

A csapatok közül ugyanis többen úgy gondolták, hogy ideje kipróbálni, mire képes valójában az autó: ennek köszönhetően a Renault és a Toro Rosso is benézett 1:20 alá, akárcsak a Red Bull, azaz mindhárom, a franciák erőforrása által hajtott versenygépen feltekerték a feltekernivalókat. A sebesség biztató, a megbízhatóság viszont ezúttal sem volt tökéletes: ezúttal Max Verstappen turbójával adódtak gondok, ami alaposan visszavetette a Red Bull napi programját.

 

A legnagyobb show-t azonban nem ők szolgáltatták, hanem Kimi Raikkönen: Vettel tegnapi köreivel ellentétben most nem úgy tűnt, hogy bármit is elspórolt volna a Ferrari, hiszen a finn többször is megjavította a teszt addigi legjobbját, majd nem sokkal ebéd előtt 1:18,634-es kört futott – azaz első és egyedüli versenyzőként benézett 1:19 alá, méghozzá nem is akármennyivel. Ideje csupán három tizeddel maradt el a jelenlegi, sikánnal ellátott barcelonai pálya abszolút rekordjától, melyet 2008-ban Felipe Massa futott egy tulajdonképpen szabálytalan autóval – tudniillik a 2008-as Ferrarira akkor tesztelés céljából az abban az évben egyébként még tiltott slickeket rakták fel kilenc évvel ezelőtt.

Délután az újabb tűzijáték már elmaradt, a finn versenyszimulációba kezdett, melynek egy műszaki hiba miatti megpördülés vetett véget. Sok volt a piros zászló ma, Carlos Sainz megálló autója miatt szintén be kellett lengetni azt. A gyorskörök helyett a csapatok szorgosan dolgoztak, a legtöbb alakulat eljutott 100 körig, vagy legalábbis annak közelébe – persze a problémás Red Bullt, és a szenvedő McLarent kivéve, de délután legalább utóbbiak is tudtak valamennyi érdemi munkát végezni.

A tesztszezon ezzel véget ért, leszámítva az esetleges „forgatási napokat” a versenyzők legközelebb mához két hétre, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzésén ülhetnek be autóikba.

A 8. tesztnap végeredménye:
 

 

Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

Gumi

1. Kimi Räikkönen

Ferrari

1:18,634

 

 111

szuperlágy

2. Max Verstappen

Red Bull-TAG Heuer

1:19,438

+0,804

 71

szuperlágy

3. Carlos Sainz

Toro Rosso-Renault

1:19,837

+1,203

 132

ultralágy

4. Valtteri Bottas

Mercedes

1:19,845

+1,211

 53

szuperlágy

5. Lewis Hamilton

Mercedes

1:19,850

+1,216

 54

ultralágy

6. Nico Hülkenberg

Renault

1:19,885

+1,251

 45

ultralágy

7 Sergio Pérez

Force India-Mercedes

1:20,116

+1,482

 128

ultralágy

8. Jolyon Palmer

Renault

1:20,205

+1,571

43

ultralágy

9 Lance Stroll

Williams-Mercedes

1:20,335

+1,701

 132

lágy

10. Romain Grosjean

Haas-Ferrari

1:21,110

+2,755

 76

ultralágy

11. Fernando Alonso

McLaren-Honda

1:21,389

+3,036

 43

ultralágy

12. Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:21,670

+4,893

 59

szuperlágy

13. Pascal Wehrlein

Sauber-Ferrari

1:23,527

+5,358

42

lágy

 

 

Vettel lenyomta a Mercedes idejét a 7. napon

Az előszezoni tesztek utolsó előtti napján tovább faragott az idei barcelonai legjobb köridőn a mezőny, nevezetesen a Ferrarival Sebastian Vettel, aki hajszálra került az 1:18-as tartománytól is. A McLaren és a Renault csütörtökjét újabb gondok hátráltatták.
 

Most már tényleg finiséhez érkezett az idei felkészülés, hiszen mivel a péntek lesz az utolsó gyakorlási nap, többen most ülhettek utoljára autóba a március utolsó hétvégéjére kitűzött szezonnyitó előtt. Ha a csapatok reggel már nem variálnak, akkor Vettel, Ricciardo, Vandoorne, Kvjat, Palmer, Ocon és Magnussen is az utolsó simításokat végezték el a csütörtöki nyolc óra során - már akinek jutott ennyi, hiszen egyes csapatokat még ilyen késői szakaszon is üldöznek a problémák.

Ezúttal is három csapat, a Mercedes, a Williams és a Sauber döntött úgy, hogy felosztja a napot két versenyzője között, ám a trióból érdekes módon ezúttal nem a Mercedesnél halmozták leggyorsabban a kilométereket, noha végül hat másik istállóval egyetemben ők is bőségesen túljutottak a 100 megtett körön.

 

Mivel a délutánt már szinte mindenki hosszabb etapoknak szentelte, a legjobb köridők a délelőtti négy óra végéhez közeledve futottak be. Közülük is Sebastian Vettel 1:19,024-ére kapták fel legtöbben a tekintetüket, amivel közel három tizeddel megjavította a Valtteri Bottas által szerdán felállított etalont is. A legközelebb Lewis Hamilton tudott kerülni hozzá, aki 1:19,3-at ért el - mindkét éllovas, ráadásul a harmadik helyen végző és a Force India eddigi legjobbját elérő Esteban Ocon is ultralágy gumikat viseltek a döntő pillanatban.

Csak a McLaren, a Toro Rosso és a Renault nem érte el a száz megtett kört a tesztek eddigi legszorgosabb napján, hiszen mindhármukat hátráltatták kisebb-nagyobb problémák. Danyiil Kvjat alatt délután állt meg az STR12, nem sokkal utána pedig Jolyon Palmer is leparkolta az R.S. 17-est, noha kettőjük közül az orosz később még folytatni tudta a munkát.

A McLaren-Hondánál eközben továbbra sem akar összejönni egy sima nap: a délelőtti etapban Vandoorne alatt kétszer is megállt az autó, majd délután csak jelentős késéssel lépett akcióba, és ekkor sem vitte túlzásba a körözést: összesen 48-ig jutott, de a belga legalább megfutotta a csapat idei első 1:21-es idejét a leglágyabb gumik használatával.

Pénteken pedig már jön a végjáték, az előszezoni tesztelés zárónapja, ahol már az utolsó simításokat kell elvégezniük a csapatoknak.

 

 

 

A csütörtöki tesztnap végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör Gumi
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:19.024   156 ultralágy
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:19.352 +0.328 52 ultralágy
3. Esteban Ocon Force India 1:20.161 +1.137 137 ultralágy
4. Danyiil Kvjat Toro Rosso 1:20.416 +1.392 94 szuperlágy
5. Kevin Magnussen Haas 1:20.504 +1.480 119 ultralágy
6. Daniel Ricciardo Red Bull 1:20.824 +1.800 128 lágy
7. Stoffel Vandoorne McLaren 1:21.348 +2.324 48 ultralágy
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:21.819 +2.795 95 lágy
9. Pascal Wehrlein Sauber 1:22.347 +3.323 44 ultralágy
10. Jolyon Palmer Renault 1:22.418 +3.394 53 lágy
11. Marcus Ericsson Sauber 1:23.330 +4.306 88 lágy
12. Felipe Massa Williams 1:24.443 +5.419 80 közepes
13. Lance Stroll Williams 1:24.863 +5.839 85 lágy

 

0.012 mp